Fitness

5 skutecznych rad – jak schudnąć w biodrach?

jak-schudnac-w-biodrach

Sylwetka typu gruszka była jeszcze preferowana w latach 60- tych. ubiegłego wieku. Wtedy to Panie z szerokimi biodrami i wydatnymi piersiami były symbolem seksu. No cóż, taka sylwetka przez wiele wieków uważana była za bardzo kobiecą.

Niemniej jednak czasy się zmieniają i dziś idealną kobiecą figurą jest klepsydra, czyli drobna, szczupła kobietka o wąskich i drobnych biodrach. Ale nasza naturalna budowa anatomiczna często odbiega od współczesnej doskonałości. Siedzący tryb życia, zła dieta, brak czasu dla samej siebie oraz przebyta ciąża powodują, że z wiekiem nasza figura się zmienia i najczęściej nabieramy kształtów w rejonie bioder, pośladków i brzucha.

Dlatego szerokie biodra czy grube uda są problemem wielu współczesnych kobiet. Zatem jak schudnąć z bioder, aby nasza sylwetka nabrała bardziej ponętnych kształtów, i doskonale się prezentowała w obcisłych spodniach czy spódnicach.

Jak schudnąć z bioder ćwicząc w domu?

Tkanka tłuszczowa spala się jednakowo, więc jak rozpoczynasz trening, to wiedz, że twój organizm będzie eliminował ją ze wszystkich twoich partii ciała. Dlatego też schudnąć z bioder nie jest tak do końca łatwo, ale są ćwiczenie, które angażują do pracy właśnie partie mięśniowe okolic ud, pośladków i brzucha.

Idealnym ćwiczeniem na uda jest skakanka. Ja rozpoczęłam swój trening ze skakanką od 3 powtórzeń dziennie po 30 sekund. Przez 30 sekund skakałam na skakance, a potem robiłam sobie 2-minutową przerwę. Skakanka doskonale nadaje się, jako ćwiczenie na rozgrzewkę. Pamiętaj, aby skakać na lekko ugiętych kolanach w pozycji wyprostowanej.

Kiedy już rozgrzewkę masz za sobą, stań prosto, nogi rozstaw na szerokość ramion. Następnie robią wdech, uginaj kolana do momentu, aż uda będą ustawione mniej więcej równolegle do podłogi. Wypuść powietrze i wyprostuj kolana. Wykonaj tak 10 powtórzeń.

W kolejnym ćwiczeniu połóż się na plecach. Na wdechu unieś obydwie nogi jak najwyżej. Wstrzymaj je przez kilka sekund i opuszczaj nogi do wysokości kilku centymetrów nad ziemią, nie kładź ich bezpośrednio na podłogę. Wstrzymaj je przez chwilę, a następnie powtarzaj ćwiczenie 10 razy.

Takie proste ćwiczenia możesz wykonywać codziennie rano w domu, poświęcając na nie ok. 30 minut.

Schudnąć z bioder na siłowni

Siłownia i trening fitness również sprzyjają wymodelowaniu sylwetki i wyeliminowaniu tkanki tłuszczowej z ud. Najlepszym rozwiązaniem jest trening cardio. Urządzenia cardio, takie jak rowerek, orbitek angażują partie pasa do pracy i pozwalają skutecznie schudnąć z bioder. Ważna jest tutaj technika.

Specjaliści zalecają tzw. trening interwałowy na tych urządzeniach. Sama technika polega na zmianie tempa, czyli ćwicząc np. na orbiteku, robisz sobie np. 1-2-minutowe szybsze tempo biegu, które spowoduje, że zaczniesz szybciej męczyć się. Potem zwalniasz i za chwilę powtarzasz.

To tak jakbyś podczas np. biegania, nagle zaangażowała całą swoje ciało, aby w krótkim czasie podbiec kawałek na maksymalnych twoich obrotach, a potem zwalniasz. Taki trening przyśpiesza akcję serca, przy okazji metabolizm, a tym samym spalanie tłuszczu.

Sporty pozwalające wymodelować nasze biodra

Lato to idealny okres na wyjście z domu i uprawianie sportu na świeżym powietrzu, a nie w domu. Smukłej figurze wokół pasa sprzyjają takie dyscypliny sportowe jak: jazda na rowerze, pływanie, bieganie, oraz energiczne spacery np. nordic walking.

Zatem lato to dobry czas, aby skutecznie schudnąć z bioder. Nie musisz uprawiać wszystkich czterech dyscyplin wystarczy, gdy wybierzesz jedną z nich. Natomiast, aby schudnąć z ud ważne, abyś uprawiała je w następujący sposób:

  • jeżeli jeździsz na rowerze, nie siadaj na siodełko podczas jazdy, a przy okazji pedałuj możliwie szybko, jak możesz.
  • podczas pływania wymachuj nogami więcej razy niż rękami
  • biegaj 3-4 razy w tygodniu
  • podczas chodzenia stosuj tzw. 30-sekundowe podbiegi. Potem jak nabierzesz wprawy, to podczas spaceru stosuj krótkie biegi. Niech taki spacer trwa ok. 20-30 minut 3 razy w tygodniu.

Dieta na szczupłe biodra

Jak schudnąć z bioder dietą? Tak naprawdę samą się nie da, ale stosując się do pewnych wytycznych, schudniesz z całego ciała, a przy okazji i z bioder. Wszyscy radzą liczenie kalorii, jako idealny sposób na dobrą dietę. Owszem to pomaga, ale najważniejsze jest zrezygnowanie lub ograniczenie pewnych produktów żywnościowych, które sprzyjają nabieraniu masy ciała, czyli:

  • białego chleba;
  • ziemniaków;
  • makaronów.

Możesz je zamienić na ciemne pieczywo lub pieczywo typu samo ziarno, makarony pełnoziarniste lub bezglutenowe oraz ryż brązowy.

Jeżeli przy tym ćwiczysz, zadbaj o to, aby twoja dieta była bogata w białko i błonnik. Błonnik powoduje uczucie sytości, a białko sprzyja zasilaniu naszych mięśni podczas treningu i przyśpieszeniu przemiany materii.

Podczas diety właściwie nie można jeść słodyczy, ale i tutaj można wprowadzić pewne wyjątki dla łasuchów, które nie mogą się powstrzymać. W tym wypadku możesz zastąpić mleczną czekoladę gorzką, a cukierki np. suszonymi owocami takimi, jak morele, żurawina, suszone jabłka itp.

Jak ukryć wydatne biodra?

Szerokie biodra możesz ukryć odpowiednim ubiorem. Pierwszą zasadą jest luźna góra, która zasłania twoje biodra. Panie o obfitych kształtach często noszą luźne tuniki. Lato to sezon kwiecistych sukienek i krótkich spodenek.

Wybierają fason takiej sukienki, wybieraj te rozkloszowane. Takie fasony doskonale leżą na Paniach z szerokimi biodrami, dużymi pośladkami i brzuchem. Sukienki w kształcie litery A wyrównują proporcje figury i całkowicie kryją szerokie biodra. Dla Pań o szerokich biodrach polecamy również rozkloszowane lub plisowane spódnice.

Ubieraj spodnie i spodenki z szerokimi nogawkami lub o równym kroju nogawek. Wszelkiego rodzaju wcięcia dobrze leżą na szczupłych figurach. Wybieraj spodnie i spodenki z lejących materiałów, ujednolicają one sylwetkę i nieco ukrywają nadmiar kilogramów.

Kolory również mają znaczenie przy twojej niesymetrycznej sylwetce. Ale to nie znaczy, że zaraz masz ubierać się w czerń lub inne pochodne ciemne kolory. Jeżeli masz dobrze dopasowany fason ubrań do twojej figury, to możesz poszaleć z kolorami, ale z pewnym umiarem. Panie posiadające szerokie biodra powinny stosować zasadę jasna góra i ciemny dół- to optycznie zmniejszy dysproporcje sylwetki.

Czytaj dalej:

  1. Ćwiczenia na uda i brzuch – trening dla kobiet
  2. Jak zgubić boczki? Ćwiczenia na brzuch i boczki.
  3. 5 rad – jak szybko schudnąć z brzucha?  

Źródło zdjęcia –   Hand photo created by katemangostar – www.freepik.com

0 Komentarze

Odpowiedz na komentarz

Twój e-mail nie będzie publikowany*