jak-szybko-schudnac-z-brzucha

Brzuch to newralgiczna część naszej figury. W tym miejscu lubi nam często przybywać ciałka, tworząc wybrzuszenie lub nawet oponkę. No cóż, nasz organizm lubi tam magazynować nadmiar spożywanego pokarmu w postaci tkanki tłuszczowej.

Z wiekiem nam przybywa tu i ówdzie. Ale najwięcej właśnie w okolicach brzucha. Nieprawidłowa dieta, złe nawyki żywieniowe, styl życia na leniwca oraz przebyte ciąże lub zmiany hormonalne powodują, że przybieramy najczęściej w tej części ciała.

A wystarczy dokonać pewnych zmian w naszym trybie życia, aby zmienić na lepsze swoją figurę właśnie w okolicy brzucha. Zatem dowiedz się co zrobić, aby pozbyć się tych fałdek na brzuchu.

Jak szybko schudnąć z brzucha? Dieta na redukcję wagi

Dieta na brzuch to może nie jest coś wyjątkowego, ale wielu z nas nie ma na ten temat pojęcia, co powoduje, że taka oponka nam się pojawia w tej części ciała. Poza tym, ja osobiście jestem zwolenniczką, aby utrzymać figurę należy zmienić dietę nie na tydzień, dwa tygodnie lub cztery, ale już na całe życie.

No tak, ale jak masz problem, aby wcielić cały proces od razu, to możesz zmiany zacząć przeprowadzać stopniowo do dwóch tygodni, aby przyzwyczaić siebie i twój organizm do nowych nawyków żywieniowych. Dodatkową korzyścią będzie doskonałe samopoczucie i zastrzyk energii. A więc zaczynamy.

1.Płatki owsiane

Zamiast białego pieczywa na śniadanie jedz płatki owsiane. Możesz je połączyć z owocami w postaci np. owsianki. W ten sposób dostarczysz organizmowi więcej błonnika. Dzięki temu wypełnisz żołądek i zniknie ciągłe uczucie głodu, a także wspomożesz prace swoich jelit. Od razu zobaczysz pozytywną zmianę w postaci częstszych wypróżnień.

2. Czerwone owoce i warzywa

Czerwone owoce i warzywa to źródło witamin, karotenu i innych wartościowych minerałów. Ponadto mają niski indeks glikemiczny i doskonale nasycają. Na twoim talerzu powinny zagościć m.in.:

  • granaty– zawierają witaminy E,B,D,C i A oraz kwas foliowy i beta karoten
  • Czerwona papryka– duża ilość witaminy C, a także wspomaga procesy trawienne. Ponadto ma niski indeks glikemiczny, z tego względu polecana jest diabetykom.
  • maliny i truskawki– naturalne właściwości przeczyszczające, działają antybakteryjnie i przeciwwirusowe. Ponadto zawierają błonnik. Niski indeks glikemiczny, polecany dla osób odchudzających się.
  • pomidory– bogate źródło potasu, to oprócz tego regulują przemianę materii, a także dobroczynnie działają na włosy i skórę
  • czereśnie– odkwaszają i oczyszczają organizm z toksyn
  • czerwone winogrona– źródło witaminy B i C, a także usuwają wolne rodniki z organizmu

Do owoców i warzyw, które polecam również, należą: jabłka, żurawina, arbuz i grejpfruty.


3. Awokado

Awokado, pomimo że uważane jest za owoc tłusty, to doskonale wpisuje się w diety odchudzające. A wszystko dzięki jego działaniom na nasz organizm, m.in. zapobiega magazynowaniu się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha oraz powoduje spadek ochoty na jedzenie np. w późnych godzinach wieczornych.


4. Jajka

Jajka zawierają sycące i chude białko, które pomaga w walce z nadwagą. Należy tutaj podkreślić, iż białko jest podstawowym budulcem mięśni, z tego tez względu należy dostarczać go do organizmu w odpowiednich ilościach. To też źródło cennych składników odżywczych. Najlepiej jeść jajka na śniadanie i w wybranych wersjach np. jajka gotowane lub w postaci jajecznicy. Wszystko zależy od twoich upodobań.

5. Picie wody

Woda oczyszcza nasz organizm z toksyn, co jest bardzo ważne w procesie odchudzania. Aby wzbogacić ją w dodatkowe wartości odżywcze i działanie warto pić wodę z cytryną, pomarańczą lub grejpfrutem. Owoce cytrusowe zawierają w swojej skórce związek, który stymuluje aktywność enzymów wątrobowych i pomaga pozbyć się toksyn. W ciągu dnia pij 8 szklanek wody, a rano na czczo wypijają przynajmniej jedną.


Ćwiczenia na brzuch i ćwiczenia na boczki – idealne dla kobiet

Okolice pasa to nie tylko duży brzuch, ale też nadmiar zalegającej tkanki tłuszczowej na biodrach i pośladkach. Dlatego ćwicząc brzuch, zarazem wykonujmy ćwiczenia na boczki.

1. Ćwiczenie na boczki i płaski brzuch

V-hold tak nazywa się to ćwiczenie. W pozycji półsiedzącej nogi zgięte w kolanach i lekko uniesione, a ręce do przodu ułóż zaciśnięte przed sobą. W pozycji litery V wytrzymaj około 30 minut. Podczas tego ćwiczenia napinasz mięśnie brzucha, ud i bioder.

2. Ćwiczenie na brzuch

Leżysz na plecach, w tej pozycji ugnij nogi w kolanach, a pięty dociśnij do podłoża. Dłońmi przykryj uszy i skieruj je łokciami do przodu. Mięśniami brzucha unoś łopatki. Uważaj, nie ciągnij rękoma głowy i nie zmieniaj położenia rąk. Wykonaj 20-30 powtórzeń.

3. Deska dla ud, pośladków i brzucha

To ćwiczenie nazywane jest deską, albo inna jego nazwa to „plank”. Leżąc na brzuchu z wyprostowanymi nogami, podnieś się całym ciałem, opierając się na łokciach i stopach. Nogi na szerokość bioder. Napnij mięśnie i na początek w tej pozycji wytrzymaj ok. 30 sekund. Potem możesz czas stopniowo zwiększać.

Inna wersja tego ćwiczenia to deska boczna. Inaczej kładziesz się na boku, podpierasz się na łokciach i podnosisz całe ciało, napinając mięśnie. Opierasz się na łokciach i stopach.

Inne ćwiczenia na uda znajdziesz na naszej stronie. 

4. Ćwiczenie kompleksowe na wzmocnienie mięśni ud, pośladków, bioder, brzucha i pleców

W pozycji leżącej na plecach, unosisz nogi i przenosisz je nieco w przód, aby je utrzymać, napnij mięśnie brzucha. Ręce układasz na wysokości barków. Następnie zbliż je do siebie i unieś tułów w kierunku nóg. Zrób 12-20 powtórzeń

5. Na wzmocnienie mięśni prostych brzucha

Leżysz na plecach, a ręce wzdłuż tułowia są ułożone. Następnie unieś ugięte nogi i mięśniami brzucha przybliż je do klatki piersiowej. Nie ruszaj rękoma ani głową i nie wykonuj zamachów. Spróbuj tak 10-12 powtórzeń.

Czytaj dalej:

  1. Jak zgubić boczki? Ćwiczenia na brzuch i boczki.
  2. Trening ABT – magiczny sposób na płaski brzuch i szczupłe uda 
  3. Ćwiczenia na uda i brzuch – trening dla kobiet
  4. Jak zgubić brzuch po ciąży?  

Źródło zdjęcia – People photo created by jcomp – www.freepik.com

1 Komentarze

1 Komentarze

  1. MarysiaFit
    Czerwiec 2, 2019 10:50 am

    Tego właśnie potrzebowałam – dziękuje za świetne porady!

Odpowiedz na komentarz

Twój e-mail nie będzie publikowany*