Fitness

Dieta na lato – jak odżywiać się zdrowo latem?

dieta-na-lato-jak-odzywiac-sie-zdrowo-latem

Wielu z nas interpretuje błędnie pojęcie diety jako coś tylko związanego z odchudzaniem czy z wyrzeczeniami. Jednak tak naprawdę mówi ono o tym, co jemy. Dlatego też temat poruszany w tym tekście mówi o tym, jak po prostu zdrowo odżywiać się podczas tego okresu.

Warto dostosować to, co jemy do panujących warunków na zewnątrz. Nasze ciało nam będzie za to bardzo wdzięczne.

Czego najlepiej unikać?

Ze względu na to, iż lato to okres, kiedy panują duże temperatury, łatwo się pocimy i nie trudno o odwodnienie – dobrze będzie wyrzucić lub ograniczyć spożywanie wszystkiego, co sprzyja pozbywaniu się wody z organizmu. Z pewnością warto zrezygnować na ten czas z alkoholu, który mocno sprzyja odwodnieniu.

Dodatkowo może powodować problemy z sercem czy ciśnieniem, nie wspominając o tym, iż jest to po prostu substancja o toksycznym działaniu na nasz organizm. Nasze ciało będzie nie tylko lepiej funkcjonowało, ale także i poprawi się jego wygląd, gdy zaprzestaniemy używać alkoholu.

Tak samo w czasie upałów warto wykluczyć lub zredukować spożywanie napojów z kofeiną takich jak: kawa, mocna herbata, napoje energetyczne i wszelkie pozostałe.

Kofeina nie tylko odwadnia organizm, ale także może przyczynić się do problemów z sercem czy ciśnieniem – podobnie jak w przypadku alkoholu. Jeśli mamy trudności, aby zrezygnować z kawy to warto jako przeciwwagę pić w ciągu dnia dużo wody i spożywać pokarmy bogate w magnez i potas.

Ciężkostrawne jedzenie nie jest najlepszym pomysłem na lato. Szczególnie dobrze będzie unikać jedzenia o dużej zawartości tłuszczu zwierzęcego. Takie potrawy lepiej zostawić na nieco zimniejsze miesiące.

Co zatem jeść latem?

Skupmy się na dwóch zasadach podczas dobierania pokarmów tą porą. Istotne jest to, aby nasze jedzenie było łatwostrawne i lekkie. Najlepiej będzie udać się w kierunku warzyw i owoców – szczególnie tych sezonowych, które będą świeże i pyszne. Warto tutaj skorzystać z możliwości spożywania wszelkich zup, chłodników, koktajli, soków. Wszystko to nie tylko będzie zdrowe, ale także i smaczne.

Oczywiście niezbędnym składnikiem diety podczas lata będzie duża ilość napojów. Lepiej zrezygnować ze słodzonych specyfików a sięgnąć po sprawdzoną, zwykłą wodę. Zawsze możemy do niej dodać sok z limonki czy cytryny, kilka listków mięty, aby stworzyć odświeżający napój.

Jeśli chodzi o przyprawy, to warto sięgnąć po te odświeżające i lekkie. Mamy tutaj spore pole do popisu. Warto wybrać przyprawy używane w kuchni śródziemnomorskiej, mianowicie chodzi tutaj o bazylię czy oregano.

Zdrowa dieta latem

Aby podczas czasu kiedy jest dużo słońca i ciepła, nasze ciało dobrze funkcjonowało, trzeba zadbać o odpowiednią dietę. Z racji tego, iż największym problemem latem jest to, iż szybko można się odwodnić to musimy spożywać odpowiednią ilość płynów. Dobrze jest pić często, ale w małych ilościach. Idealna będzie tutaj woda lub napoje bez cukru.

Warto zrezygnować z alkoholu i kofeiny. Co do jedzenia to dobrze będzie zainteresować się pokarmami łatwostrawnymi i lekkimi a zmniejszyć ilość spożywanych pokarmów, które są ciężkostrawne jak np. te zawierające wiele tłuszczu zwierzęcego.

Więcej opisów diet znaleźć można na http://dietoteczka.pl/spis-diet/

0 Komentarze
citymagpoland@gmail.com'

Ula Romanowska

Zawodowy trener osobisty oraz specjalista od dietetyki, która pomoże każdej kobiecie w powrocie do formy po ciąży i nie tylko. Codziennie wytyka nam błędy w żywieniu i dba o nasze zdrowie w redakcji. Odpowiada za dział Fitness oraz Kuchnia.

Odpowiedz na komentarz

Twój e-mail nie będzie publikowany*