Fitness

Czy gimnastyka jest tylko dla młodych?

czy-gimnastyka-jest-tylko-dla-mlodych

Aktywność fizyczna może nie przedłuża życia dosłownie, ale bez wątpienia czyni je dużo bardziej przyjemnym. Uprawianie sportu przynosi wiele korzyści zdrowotnych i psychicznych, co w przypadku seniorów jest szczególnie ważne, jak podkreśla opiekunka Centrum Językowego Konik, ponieważ często jakość tych dziedzin życia jest u nich obniżona.

Do profitów płynących z regularnych ćwiczeń możemy zaliczyć m.in. znaczną poprawę samopoczucia, pozytywny wpływ na układ oddechowy i układ krążenia, lepszą pracę mięśni i dodatkową energię.

Gimnastyka dla seniora

Na szczęście do wykonywania ćwiczeń nie potrzebujemy drogiego sprzętu ani trenera, cały trening jesteśmy w stanie przeprowadzić w warunkach domowych. Kluczowy jest właściwy dobór ćwiczeń i przestrzeganie kilku zasad.

Oczywiście przed przystąpieniem do jakiejkolwiek aktywności, senior powinien skonsultować się z lekarzem fizjoterapeutą, który określi poziom sprawności starszej osoby i zaproponuje odpowiednie ćwiczenia.

Dla osób starszych optymalny jest wysiłek umiarkowany, pamiętać też trzeba o tym, by ćwiczenia symulowały sytuacje z życia codziennego, jak choćby podnoszenie z ziemi zakupów, czy utrzymywanie równowagi. Nie wolno również pozwolić, żeby do ćwiczeń wkradła się monotonia z tego względu, że mięśnie potrzebują stymulacji z różnych stron. Warto więc co jakiś czas zmieniać zestaw ćwiczeń.

Rodzaje gimnastyki dla osób starszych

Gimnastykę dla seniorów możemy podzielić na kilka wariantów, którymi są ćwiczenia siłowe, wytrzymałościowe i bardzo istotne w podeszłym wieku rozciąganie. Kluczowa do prawidłowego przeprowadzenia treningu jest właściwa rozgrzewka, którą wykonujemy przed przystąpieniem do treningu właściwego. Po zakończonej gimnastyce nie wolno zapomnieć o rozciągnięciu mięśni. W warunkach domowych do ćwiczeń wykorzystać można chociażby krzesło lub podłogę. Wskazane jest, by osoby w naprawdę podeszłym wieku wykonywały je pod okiem terapeuty.

Osoby starsze nie muszą jednak przebywać wyłącznie w domu, żeby wprowadzić do życia nieco aktywności fizycznej. Popularne są też spacery, taniec, fitness czy aerobik. Centrum Językowe Konik raz jeszcze podkreśla jak istotną rolę w życiu seniora (i nie tylko) spełnia gimnastyka. Jeśli jeszcze nie ćwiczycie regularnie, może warto to zmienić?

0 Komentarze

Odpowiedz na komentarz

Twój e-mail nie będzie publikowany*