Spis treści
Co piąty Polak planuje lub już przeprowadził w tym roku remont łazienki. Nie ma w tym nic dziwnego – Polacy zarabiają coraz więcej i przywiązują coraz większą wagę do wyglądu wnętrza swoich domów i mieszkań.
Koszty generalnego remontu łazienki wahają się jednak od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Eksperci hapipożyczek sprawdzili jak, nie wydając ogromnych pieniędzy, uzyskać efekt łazienki prosto z Instagrama.
Koszty generalnego remontu
Generalny remont łazienki wiąże się nie tylko z dużym obciążeniem domowego budżetu, ale też
z dużym bałaganem, brakiem komfortowych warunków podczas prac oraz stresem z powodu niedoszacowanych kosztów. Według analityków ASM z Centrum Badań i Analiz Rynku najczęściej decydujemy się na remont, gdy wyraźnie widać zużycie elementów oraz brak estetyki (52,6 proc.) lub gdy znudziliśmy się dotychczasowym wystrojem (20,1 proc.).
Jednym z najkosztowniejszych elementów remontu łazienki jest wymiana płytek, na który składają się nowe płytki, skuwanie starych, fuga, klej i oczywiście robocizna. Jak wynika z danych Kalkulatora Budowlanego, właściciele nawet niewielkiej łazienki wydają na to zwykle od 3 do 6 tysięcy złotych, a to dopiero początek poważnych wydatków.
Wymiana sanitariatów to w zależności od jakości wybranych urządzeń wydatek rzędu 2,5 – 5,5 tysiąca. Do tego dochodzą koszty związane z hydrauliką i elektryką, meble oraz oświetlenie, dodatki. W sumie taki remont może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych.
– Z Indexu hapipraktyk[1] wynika, że Polacy starają się finansować swoje wydatki z własnych oszczędności, ale aż 23 proc. badanych jest skłonna wziąć pożyczkę na remont mieszkania lub domu. Prawie 40 proc. respondentów na remont chciałoby pożyczyć od 5 do 10 tysięcy złotych. Remont łazienki może jednak znacznie przekroczyć tę kwotę, dlatego sprawdziliśmy, jak odłożyć go w czasie, by zaoszczędzić większą sumę, a jednocześnie spełnić marzenia o nowej łazience – informuje Monika Dzieniak – Kwiatkowska, ekspert hapipożyczek.
Wykorzystaj sprytne rozwiązania w swojej łazience
Jeżeli nasza łazienka nie pamięta lat 90-tych to kompleksowy remont prawdopodobnie wcale nie jest potrzebny. Wystarczy kilka drobnych zabiegów i sprytnych rozwiązań, by łazienka nabrała charakteru i nowoczesnego wyglądu. Z badania „Jaką łazienkę mają Polacy” przeprowadzonego przez Homebook wynika, że aż 73 proc. Polaków ma łazienkę mniejszą niż 10 m2. Eksperci hapipożyczek policzyli, że renowacja takiego pomieszczenia powinna zmieścić się w budżecie poniżej 2 tysięcy złotych.
Zamiast skuwać stare, niemodne płytki wystarczy pomalować je specjalną farbą. To najbardziej skomplikowany proces całej renowacji, ale wciąż na tyle prosty, że można przeprowadzić go samodzielnie. Litr farby kosztuje ok. 100 złotych i powinien wystarczyć na pomalowanie 5-6 metrów kwadratowych.
Zniszczoną podłogę w prosty i szybki sposób pokryjemy wykładziną PCV – wykładziny w rolkach występują w szerokiej gamie kolorów, są wytrzymałe, odporne na wilgoć i łatwe w pielęgnacji. Są też bardzo tanie – na łazienkę o powierzchni 10 metrów nie powinniśmy wydać więcej niż 300 złotych. „Nowe” kafelki i podłoga zobowiązują, zatem warto też odmalować resztę ścian i sufit – koszt zwykłej białej farby to nie więcej niż 80 złotych.
Kluczem do osiągnięcia efektu instagramowej łazienki są dodatki. Modne, okrągłe lustro można znaleźć za ok. 300 złotych. Nowa komoda w meblowej sieciówce nie powinna kosztować więcej niż 150 złotych. Do innych, niezbyt drogich detali, o których nie można zapomnieć przy aranżacji łazienki, należą m.in. komplet miękkich ręczników, dywanik, ozdobna mydelniczka, obrazki na ściany (które można wykonać samodzielnie) oraz świece.
Koszty renowacji łazienki[2]
W tym sezonie w łazienkach nie może zabraknąć roślin, które nawet do niewielkiej przestrzeni wprowadzają świeży klimat. Należy jednak pamiętać, by wybrać takie, które nie potrzebują dużo światła. Sprawdzą się tutaj modne sukulenty, ale także zamiokulkas, zielistka oraz skrzydłokwiat.
O hapipożyczkach:
Firma IPF Polska Sp. z. o.o., należy do notowanej na londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych Grupy International Personal Finance PLC, której korzenie sięgają 1880 roku, firma jest liderem na rynku pożyczek konsumenckich w Europie Środkowowschodniej, Meksyku oraz Finlandii, Estonii, Łotwie i Australii.
Spółka IPF Polska Sp. z o.o. powstała w grudniu 2014 r. w Warszawie i oferuje pożyczki pod marką hapipożyczki.
W marcu 2015 roku Grupa IPF PLC z siedzibą w Leeds (UK) kupiła fińską spółkę MCB Finance operującą w krajach bałtyckich oraz Australii. Akwizycja spowodowała połączenie IPF Polska Sp. z o.o. i MCB Finanse i nowa firma rozpoczęła działalność pod nazwą IPF Digital, a hapipożyczki weszły w skład portfolio marek i produktów zarządzanych przez IPF Digital. Dziś IPF Digital oferuje swoje pożyczki w 8 krajach: Litwa, Łotwa, Estonia, Finlandia, Polska, Hiszpania, Meksyk oraz Australia i przygotowuje się do ekspansji na kolejne rynki międzynarodowe.
[1] Index hapipraktyk: https://wnioski.hapipozyczki.pl/raport2018/infografika/.
[2] Źródło: http://www.hapipozyczki.pl/ – Wyliczenia własne ekspertów, na podstawie researchu i zapytań ofertowych.